Pantolon Giyen Kadınlar

Sevgili Hatun,

Bu sana ilk mektubum. Pen pal olalım mı senlen? Vallahi de kibar olmaya çalışacağım bak, ağzımdan kaçarsa arada, kusuruma bakma olur mu, kibar olmak istiyorum, başaracağım inşallah sayende.

Hatuncuğum! Geçen, Evli abimle makara yapıyoruz, rakıyı da koymuşuz önümüze, afedersin 2-3 çeşit peynir, Müzeyyen aplamı dinlerkene dedi ki bana; "Lan Cevat, geçen gün döpiyes içinde kaldım, her yanımı afakanlar bastı, kabir azabı gibiydi a.q." Burdaki a.q lafını ben demedim, abimin dediğini diyeyim diye dedim sadece, sözüm söz. Sana karşı mahcub olmak istemem daha ilk mektupta.

Şimdi ben bu Evli abimin gençliğini de biliyorum, çok takıldık zamanında. Afedersin güzel kızların popolarına illa ki bakardık yani. Önce popo, sonra memişler. Kız güzeldi de o yüzden mi popoya gözümüz kayıyordu, yoksa popo güzeldi de sonra mı yüzüne bakıyorduk karıştırdım şimdi sırasını.

Neyse efendim, e tabi o zamandan bu zamana sular aktı, ben gene güzel popolara bakmaya devam ediyorum gerçi, ama sıralamalar biraz çeşitlendi. Ne bileyim işte, ince ayak bileklerine hayran kalıyorum, efendime diyim, narin ve uzun parmakları görünce içim pırpır ediyor, inceliyorum, sağdan sayıp soldan sayıp aynı sonuca ulaşınca allaha şükrediyorum verdiği nimetler için.


Bunu belki cemaatle konuşsam daha iyi ama, senden birşey saklamak istemiyorum Hatun'cuğum. Açık ve dürüst olalım birbirimize karşı. Lütfen! Kadın dediğin leziz yaratık. Leziz derken kötü niyetle demedim vallahi, fesat olma. Ne bileyim, sensiz bir hayat düşünemiyorum lan! Lan dediysem samimi olalım diye, yanlış anlama lütfen.

Sırf erkekler olsa ne konuşacağız biz yahu, bu kadar şiiri kime yazacağız, güzeli kim takdir edecek, kibar olmak için motivasyonumuzu nereden bulacağız. Sana şimdi kısa bir erkek diyaloğu da yazardım ama ilk mektubumdur, hoş olmaz.

Sen olmasan Hatun'cuğum, var ya, kısa kesiyorum yoksa dilime hakim olamayacağım, çok boktan olurdu bu dünya, yeminlen! Ben seni güzel görünce keyifleniyorum vallahi Hatun. Böyle bir yaşama sevinci mi diyelim, mutluluk mu, ne diyelim bilemedim, ondan doluyor içime. Böyle güllü dallı elbiseleri, uzun kısa etekleri, ojeli tırnakları, incilerden karanfillerden kolyeleri görünce çok 'chic' buluyorum seni, yakışıyor sana.

Şık dediysem, öyle pahalı lv çantalar, pırlanta yüzükler şart değil be gülüm. Vallahi. Hatta hiç sevmiyoruz öyle kokoşları, sözüm meclisten dışarı.

Sen bakma o dandik kadın erkek dergilerinin ne dediğine, pazarlama o, sen de biliyorsun, marketing tricks. Sana ne hiç yakışmıyor biliyor musun? İşyerinde giydiğin o siyahlı grili döpiyesler pantalonlar var ya, aha işte onlar.

Hele yönetici olanlarınız hepten unutmuş giyinmeyi. Yahu bunların markalısı da markasızı da aynı oranda kötü, bilesin. Çok giyeniniz var, anladık tamam, dişiliğini çok ön plana çıkartmak istemiyorsun, belki kolayına geliyor, ama hepiniz birbirinize benziyorsunuz o zaman. Benden söylemesi. Bazen mecburen yengeyle alıverişe giderdi Evli abim, işe kıyafet seçiliyor. Yengem soruyor bu nasıl, o nasıl? Yahu nasıl olsun biri gri diğeri siyah pantalon işte. Allah'tan ortak bir zevke vardılar da yıllar sonra, onlar da ben de kapattık o faslı.

Açık saçık gel demiyorum sana, böyle cart makyajlı, kıçında etekle falan. Ama şık gel, kadınsı gel gözünün kirpiğini seveyim. Kotun üstüne tişörtü çekme, pantalon üstü bir beyaz gömlek, bir de kemerle bitmesin bu iş. Ne bileyim görüyorum bazen denk geliyor, böyle giymiş yakıştırmış, hoş bir etek, güzel bir gömlek, şık bir kolye, gözüm gönlüm açılıyor vallahi.

Boşver aldığın eğitimleri, kıdemini, pozisyonunu. Satma içindeki kadın ruhunu bu kapitalist düzene, döpiyes ve pantalon giymekten vazgeç lütfen, don izi görmek istemiyorum artık. Hani işin illaki pantalon giymeyi gerektirse bile, bul bir yolunu, seç kendine yakışanı. Yalvarıyorum sana. Yetti, canıma tak dedi artık.

En güzel, en doğal görüntülerden biri ne biliyor musun Hatun'cuğum? Böyle sandalyede oturmuş, eteğinin kenarından birbirine çapraz attığı bacakları görünen bir kadın. Ne hoş! Bak seksist yazıyorsam bunu gözüm çıksın.

Yalnız bak yeni çıkmış galiba Hatun, dizüstü eteğin altına böyle kısa, tüylü çizme gibi birşey giyiyorlar. Çok kötü yahu, ben böyle zevksiz birşey görmedim hayatımda! Bu modayı uyduranın anasını avradını demek istiyorum izninle, insanda biraz zevk olur lan!

İlk mektup için biraz uzun yazdım, sıktıysam seni, özür dilerim. Sırf, pantalon popo ilişkisine girip göte göt dememek için bu kadar lafı dolandırdım.

Öperim yanaklarından.

JoA  – (24 Eylül 2009 00:15)  

cevat bey kardeşim, sizinle tanışamamıştık. kısmet bu yazıyaymış. diyeceğim o ki, kadına yakışan kadın gibi olmaktır. bunun için de etek şart değildir. çünkü kadın gibi olan kadın, cazip olmak ile kolay olmak arasındaki farkı bilendir. bunu da pantolon (modellerine bir şey diyemem tabii) ya da etek giyerek bilmez. kendini bilerek bilir. ama bunu sizin bilmeniz için belki de mel gibsonvari bir deneyim yaşamanız gerekir. konuyu erkek bakış açısından saptırdığım için kusuruma bakmayın. ama buradan bakınca hava bulutlu cevat bey kardeşim. hürmetler...

Cevat  – (24 Eylül 2009 02:20)  

Müşerref oldum Joa hanım. Benzer birşey dedik gibi geldi bana sanki. Bu kilt giymeyi de hiç anlamam, fakat rahat görünüyor.

JoA  – (24 Eylül 2009 06:15)  

siz daha şekilci bakmışsınız sanki de ondan öyle yazdım cevat bey. ben yazının "konsepti"ne biraz aykırı düşmüşüm:) neyse artık, oldu bi kere.
not: mel gibson'dan kastım, braveheart'tan ziyade what women want idi.

Cevat  – (24 Eylül 2009 15:15)  

Ya evet haklısınız biraz şekilciyiz biz, ama bakın bu anlatmaya çalıştığımda sadece şekle atıf yok aslında. Şekilmiş gibi gözüküyor ama kadın denen latif yaratığı alımlı görme isteği var, o yapıya böyle palas pandıras bir giyimi kuşamı yakıştıramıyoruz. "Kadın gibi olan kadın" görmek istiyoruz.

Şimdi o filmden aklımızda kalan sevişirken hatun kişinin ne istediğini okumakla sınırlı kalabildiği için anlayamamışım dediğinizi. Neydi o öyle ota boka ağlayan melgibson. Kadınları anlayan erkek öyleyse kalsın efendim, biz böyle iyiyiz.

NİL –   – (24 Eylül 2009 18:11)  

Çok eğlendim Cevat bey,içten bir yazı olmuş ..Bende her aynaya baktığımda öyle hatuun görmek istiyorum. Şıkır şıkır, Fıkır fıkır, tıkır tıkır, salına salına ...

Saygılar.

Cevat  – (24 Eylül 2009 20:14)  

Şıkır şıkır, fıkır fıkır. Dozunu bilene hayranım vallahi.

Bana Cevat de lütfen :)

bonham  – (28 Eylül 2009 02:59)  

erkekler de etek giysin bence, efil efil. bak iskoçlara bi braveheart olsun bi rob roy olsun gönlümüzde taht kurdular.

burayı da böyle serpme havasında yapmışınız falan, değişik tabi.

Bir kadın –   – (3 Ekim 2009 20:05)  

Yakın zamanda sürekli etek, elbise giyiyorum diye eleştirilmiş bir kadın olarak yazıyorum!

Bayılırım eteklere, elbiselere. Kadın olarak doğmuş olmanın, her şeyiyle, keyfini çıkarmak isterim. Jean pantolonlar içine sıkıştırılmış, rahatsız bir hayat sürdürmektense rüzgarda uçuşan etekler, elbiseler giymek tabi ki tercihim olacaktır. Günlük hayatta zaten tercihim bu yönde ama işte de farklı bir yol izliyor değilim. Bir kadından önce insanım lakin bu "androjen" bir kılıkta gezmemi gerektirmiyor. Kendime has bir tarzım var, maskulen ayakkabılar bile giysem üstünde mutlaka eteklerim dalgalanıyor oluyor. Habire pantolon giyen kısa bacaklı Türk hatunlarını da anlamıyorum. Yahu, aynı cinse mensubuz; ortalamamız, kilomuz belli. Neden sizi fıstık gibi gösterecek etekler giymek dururken yerden bitme gibi durmanıza sebep olan pantolonlarda ısrar ediyorsunuz?

Evli Adam  – (4 Ekim 2009 03:25)  

"Hemfikir olacağımız başka konular da çıkacak gibi geliyor bana" demiştim, yanılmamışım.

Cevabınız için umutlanıyorum. Gözüm posta kutusunda.

Adsız –   – (19 Nisan 2010 17:53)  

şekerim kesinlikle katılıyorum sana, şartlarım ne olursa olsun elbiselerimden kesinlikle vazgeçmemmmmm...

Adsız –   – (29 Ekim 2010 15:31)  

Yorumunu okuyunca üniversite anılarım geldi..aynı şeyi düşünüyoruz..bir gün kızlarla oturuyoruz, konu kadın ve erkeğin nerelre bakılacağı mevzusu..ben hemen göte bakarım dedim, götü büyük bir kızda ne dersiniz t kaldırıp gözü dedi:)))

Yorum Gönder

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP